Algemene voorwaarden (Nederlands)
Met het accepteren van de algemene voorwaarden verklaar je nadrukkelijk kennis te hebben genomen met de algemene voorwaarden, huisregels en betalingsafspraken van GymBokx en je hieraan te zullen houden. Het lidmaatschap eindigt pas als de overeengekomen contractperiode wordt opgezegd zoals omschreven in onze algemene voorwaarden. Het lidmaatschap eindigt dus, los van het feit of je wel of niet traint, niet automatisch!
Artikel 1: Lidmaatschap
- Ingang:
1.1 Elk lidmaatschap start op de dag van inschrijving. De gekozen contractduur gaat in op de 1e van de maand. Indien je lid wordt gedurende de lopende maand, wordt naar rato (pro-rato) een gebroken maandbedrag in rekening gebracht, waarna per de eerste van de volgende maand de eerste termijn van het lidmaatschap (maand of jaar) in gaat.
1.2 Elk lidmaatschap wordt verplicht afgenomen voor de minimale duur van één volledige kalendermaand (plus eventuele pro-rato periode) - Duur en prijs:
Basic
Basic Jaar ineens: 12 maanden (+ pro-rato periode) a 26,95 per maand
Basic Jaar per maand: 12 maanden (+ pro-rato periode) a 28,95 per maand
Basic Maand: 1 maand (+ pro-rato periode) a 39,95 per maand
Basic Scholier en Student Jaar per maand: 12 maanden (+ pro-rato periode) a 22,50 per maand
Basic 65+: Jaar per maand (12 maanden + pro-rato periode) a 22,50 per maandPremium
Premium jaar ineens: 12 maanden (+ pro-rato periode) a 47,95 per maand
Premium jaar per maand: 12 maanden (+ pro-rato periode) a 49,95 per maand
Premium Maand: 1 maanden (+ pro-rato periode) a 59,95 per maand
Premium Scholier/Student Jaar per maand: 12 maanden (+ pro-rato periode) a 37,50 per maand
65+ Premium Jaar per maand: 12 maanden (+ pro-rato periode) a 37,50 per maandKidsfit a 31,50 per maand
Personal Training
Losse les: 1 uur: 62,50 ( 1 week geldig)
10 rittenkaart: 10x 1 uur: 605,- (6 maanden geldig)
Personal training 1x per week: 12 weken: 250,- per 4 weken
Personal training 2x per week: 12 weken: 435,- per 4 weken
Personal training 3x per week: 12 weken: 620,- per 4 wekenAlle lidmaatschappen en bijbehorende betaalverplichting lopen ten alle tijden voor de volledige afgesloten periode door, waarbij de einddatum evenredig aan de duur van eventuele pauzeringen wordt opgeschoven.
Toegang
Je kunt een keer per dag met de tag naar binnen. Wil je vaker per dag trainen dan kan dat in vooraf overleg met de klantenservice worden geregeld.
Artikel 2: Bedenktijd/ herroeping
- Gedurende de bedenktijd van 14 dagen na (digitale) inschrijving, heb je de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te herroepen.
- Voornoemd herroepingsrecht eindigt op het moment dat je gebruik maakt van de faciliteiten van GymBokx of toegang neemt tot GymBokx binnen de 14 dagen van het herroepingsrecht.
- Voorgenoemd herroepingsrecht is niet van toepassing bij (digitale) inschrijving op de locatie van GymBokx.
Artikel 3: Verlengen/ upgraden lidmaatschap
- Alle lidmaatschappen worden automatisch stilzwijgend per aangegeven periode verlengd na de eerste volledige afgesproken periode.
Basic:
Basic Jaar ineens: 28,95 per maand (na 12 maanden)
Basic Jaar per maand: 28,95 per maand (na 12 maanden)
Basic Maand: 39,95 per maand (na 1 maand)
Basic Scholier/Student jaar per maand: 28,95 per maand (na 12 maanden)
Basic 65+ jaar per maand: 22,50 per maand (na 12 maanden)
Premium:
Premium Jaar ineens: 49,95 per maand (na 12 maanden)
Premium Jaar per maand: 49,95 per maand (na 12 maanden)
Premium Maand: 59,95 per maand (na 1 maand)
Premium ScholierStudent jaar per maand: 49,95 per maand (na 12 maanden)
Premium 65+ jaar per maand: 37,50 per maand (na 12 maanden)Personal Training:
Personal training 1x per week: 250,- per 4 weken (na 12 weken)
Personal training 2x per week: 435,- per 4 weken (na 12 weken)
Personal training 3x per week: 620,- per 4 weken (na 12 weken)*Scholier/ Student lidmaatschappen worden na 1 jaar (12 maanden) maandelijks opzegbaar verlengt met de prijs van een regulier jaar per maand lidmaatschap (respectievelijk Basic 28,95 en Premium 49,95). Ben je nog steeds student op dat moment dan dien je een verlengingsformulier in te vullen om weer gebruik te kunnen maken van de kortingsprijs.
- Verleng je met een nieuw lidmaatschap via het verlengingsformulier dan ga je een nieuw lidmaatschap aan met de bijbehorende gekozen lidmaatschapsperiode en betalingsverplichtingen. Hiermee vervalt je eventuele maandelijkse opzegbaarheid van je oude lidmaatschap.
- Bij het verlengen via het in dienen van een verlengingsformulier start je nieuwe lidmaatschap per de eerst van de volgende kalendermaand.
Artikel 4: Upgraden lidmaatschap.
- Het is mogelijk om je Basic lidmaatschap te upgraden naar een Premium of Personal training lidmaatschap, binnen de gekozen contractperiode. J sluit dan een nieuw termijn af van 1 jaar of 12 weken bij personal training (zie artikel 4.5). Het is niet mogelijk om tussentijds je lidmaatschap te downgraden van een Premium lidmaatschap naar een Basic lidmaatschap
- Voor het upgraden van je Basic lidmaatschap dien je het verlengformulier in te vullen welke te vinden is in de link, in de GymBokx app of via de FAQ op de website. Indien niet tijdig schriftelijk is omgezet, wordt het lidmaatschap automatisch stilzwijgen verlengd (zie artikel 3.1). Tijdens deze periode blijft de verplichting bestaan de verschuldigde contributies aan GymBokx te voldoen, ook wanneer er mogelijk geen gebruik wordt gemaakt van de faciliteiten.
- Upgraden kan per de eerste van de volgende kalendermaand.
- Het is niet mogelijk om tussentijds je lidmaatschap te downgraden van een Premium lidmaatschap naar een Basic lidmaatschap. Het is wel mogelijk om te downgraden aan het einde van de volledige contractperiode.
- Bij upgraden naar Personal Training word je lopende lidmaatschap gedurende de periode van personal training bij GymBokx gepauzeerd. De initiële termijn van het gepauzeerde lidmaatschap blijft gelijk en de daarmee schuift de einddatum evenredig op met de duur van de personal training bij GymBokx.
- Je kunt alleen upgraden met een lidmaatschapsduur die langer is dan de resterende lidmaatschapsduur van je oude lidmaatschap.
Artikel 5: Opzegging lidmaatschap
- Opzeggen doe je via het stopzetformulier dat je kunt vinden in de FAQ op de website gymbokx.nl. Je krijgt na het juist invullen en verzenden van het formulier altijd direct een bevestigingsmail. Zonder deze bevestiging is je opzegging niet geldig. Heb je geen bevestiging ontvangen dan is het aan jou om contact op te nemen met de klantenservice van GymBokx via whatsapp of mail. Tot die tijd blijf je betaal plichtig.
- Je opzegging dient minimaal 14 dagen voor het einde van het lopende contract schriftelijk via het stopzetformulier correct te zijn ingediend (incl ontvangst van de bevestingsmail). Doe je dit op of binnen 14 dagen van het einde van je contract dan loopt je lidmaatschap nog 1 volledige kalendermaand door en blijft de verplichting bestaan de verschuldigde contributies aan GymBokx te voldoen, ook wanneer er geen gebruik wordt gemaakt van de faciliteiten.
- Tussentijds opzeggen is niet mogelijk. Het volledig aantal maanden incl. pro-ratoperiode moeten ten alle tijden worden voldaan.
- Verhuiscoulance: verhuis je meer dan 10 km van GymBokx vandaan dan kun je aanspraak maken op de verhuiscoulance. Hierbij dien je een bewijs van inschrijving op de nieuwe locatie in de dienen bij GymBokx. Je lopende lidmaatschap wordt met terugwerkende kracht omgezet naar een maandelijks opzegbaar lidmaatschap. Het verschil in prijs van de afgelopen periode wordt aan je gefactureerd. Na betaling hiervan wordt je lidmaatschap stopgezet per nieuwe einddatum. Deze einddatum kan niet in het verleden liggen en wordt aan je medegedeeld door de klantenservice na het indienen van het vereiste bewijs. Mocht de factuur niet voor de nieuwe einddatum zijn voldaan dan vervalt het coulance regeling en dien je een nieuwe aanvraag te doen en volgt een nieuwe factuur op basis van de nieuwe, veranderde, einddatum.
Artikel 6: Pauzeren lidmaatschap
- Lidmaatschappen kunnen maximaal één keer per contract jaar worden gepauzeerd, met een maximum van 3 aaneengesloten maanden, op vertoon van een medische verklaring. Je kunt deze pauzering aanvragen via de website https://gymbokx.nl/pauzeren/ waar je ook je ingescande medische verklaring in kunt dienen.
- Bij zwangerschap kun je maximaal 9 maanden aaneengesloten pauzeren.
- Achteraf of met terugwerkende kracht pauzeren van een lidmaatschap is niet toegestaan. Het aanvragen van de pauzering dient vóór de pauzeringsperiode te geschieden. Verleende pauzeringen gaan direct in of per aangevraagde datum in de toekomst.
Artikel 7: Lidmaatschap strikt persoonlijk
- Het lidmaatschap heeft uitsluitend betrekking op de vermelde activiteiten en de aangegeven duur en prijs. Tenzij uitdrukkelijk anders bepaald, is het lidmaatschap strikt persoonlijk, niet overdraagbaar en alleen te gebruiken door en voor de afnemer van het lidmaatschap en de tag of clubpas.
- Ter aanvulling op artikel 7.1 is het doorgeven van een clubpas, en daarmee een lidmaatschap, aan een ander strikt verboden. Bij het overtreden van deze regel maak je jezelf schuldig aan het plegen van fraude. Zie artikel 18.
- Ter aanvulling op artikel 7.1 is het doorverkopen van een lidmaatschap aan een ander verboden. Bij het overtreden van deze regel maak je jezelf schuldig aan het plegen van fraude. Zie artikel 18.
- Het gezamenlijk door de poort van GymBokx gaan met 1 tag of clubpas is ten strengste verboden. Bij het overtreden van deze regel maak je jezelf schuldig aan het plegen van fraude. Zie artikel 18.
- Het illegaal betreden van GymBokx of iemand GymBokx laten betreden wordt gezien als inbraak dan wel hulp bieden bij inbraak waarvan aangifte zal worden gedaan bij de autoriteiten.
Artikel 8: Afspraken
- Met GymBokx gemaakte afspraken dienen uiterlijk 24 uur voor aanvang te worden afgemeld. Wanneer niet nagekomen of tijdig afgezegd, zal de credit voor deze afspraak komen te vervallen.
- Wanneer een nieuwe afspraak is gewenst dient er door de klant opnieuw een credit te worden gekocht.
- Personal Training afspraken, die zoals vernoemd in artikel 8.1 tijdig zijn afgemeld, kunnen enkel ingehaald worden binnen de termijn die contractueel overeengekomen is.
Artikel 9: Openingstijden & tarieven
- GymBokx is te allen tijde gerechtigd de openingstijden, lesroosters en tarieven te wijzigen. Tijdens bijvoorbeeld officiële feestdagen behoudt GymBokx zich het recht voor de club te sluiten, zonder dat dit zal leiden tot vermindering van contributie of eventuele teruggave hiervan.
- Wijzigingen van tarieven zullen worden doorgevoerd voor de nieuwe én lopende lidmaatschappen.
- Een keer per jaar, vanaf 1 januari, mogen wij onze tarieven verhogen met maximaal 5% (plus de hoogte van het CBS-prijsindexcijfer voor gezinsconsumpties) per jaar vanaf de laatste tariefsverhoging. Indien wij daarvan gebruik maken, geeft dat geen recht de overeenkomst te beëindigen, tenzij de tariefsverhoging binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst plaatsvindt of hoger is dan 5% (plus de hoogte van het CBS-prijsindexcijfer voor gezinsconsumpties) per jaar vanaf de laatste tariefsverhoging. Tarief aanpassingen vanwege overheidsmaatregelen zoals BTW verhoging, zonder daarmee andere overheidsmaatregelen uit te sluiten, kunnen onmiddellijk worden doorgevoerd ongeacht de hoogte en geven geen recht op ontbinding.
- De coulance regeling bij verhoging binnen 3 maanden is het nieuwe bedrag per maand delen door het restant openstaande bedrag van het initiële lidmaatschap waardoor er een kortere lidmaatschapsduur overblijft en je niet meer dan het totaalbedrag van je gehele lidmaatschap dat initieel is afgesproken betaald.
- Indien er geen schriftelijk bezwaar wordt gemaakt binnen 4 weken na de aankondiging van de verhoging ga je akkoord met de prijsverhoging en vervalt het recht op coulance of tussentijdse stopzetting.
Artikel 10: Betaling
- Door akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden geef je toestemming aan de vestiging van GymBokx waar je jezelf inschrijft om doorlopend incasso-opdrachten van jouw rekening af te schrijven overeenkomstig de opdracht van GymBokx. Als je het niet eens bent met deze afschrijving kun je deze laten terugboeken. Neem hiervoor binnen acht weken na afschrijving direct contact op met jouw bank. Vraag je bank naar de voorwaarden. Let op: bij het onterecht storneren rekenen wij extra kosten per stornering. Stornering van automatische incasso 5,- en stornering van de incasso op een creditcard 10,- Wij adviseren daarom altijd eerst contact op te nemen met onze klantenservice voordat je storneert.
- GymBokx incasseert 1-7 dagen voor de start van de nieuwe periode het verschuldigde bedrag.
- De eerste betaling van je lidmaatschap geschied, voor de eenmalige kosten en pro-rato termijn van je lidmaatschap, direct bij inschrijving of uiterlijk voor je eerste bezoek middels betaling via iDEAL, CreditCard of middels automatische incasso.
- Alle lidmaatschappen worden na de eerste termijn (artikel 10.1) volgens de door jou gekozen wijze, middels automatische incasso voldaan. Om die reden bent u verplicht tot het opgeven van uw IBAN voor de maandelijkse incasso na deze eerste termijn en derhalve ben je gehouden zorg te dragen voor voldoende saldo op je bankrekening waarvan GymBokx gemachtigd is te incasseren.
- De verschuldigde contributies wordt per maand, per 4 weken (alleen bij personal training) of per jaar (ineens of per maand) automatisch geïncasseerd.
Artikel 11: Tevredenheid garantie
- Tevredenheid garantie is enkel van toepassing wanneer er aan de volgende voorwaarden is voldaan:
– Alleen van toepassing op Basic Jaar betalen per maand en Premium Jaar betalen per maand
– minimaal 24 trainingen van minimaal 30 minuten in 3 kalendermaanden door het lid dat aanspraak wil maken op de garantie.
– Wanneer gebruikt wordt gemaakt van de garantie vervalt de maandelijkse korting per maand die je ontvangt bij een jaar lidmaatschap met betaling per maand. Hierdoor ben je betaal plichtig voor 3(maanden) x (verschil tussen “maand” en “jaar per maand”) + het verschil in prijs van de prorato periode.
– De betaling hiervan dient uiterlijk op de laatste dag van de 3 maanden voor 00:00u betaald te zijn via de door ons, na ontvangst van het ingezonden “tevredenheidsgarantie formulier”, toegezonden betaallink.
– Wanneer er sprake is van een prorato periode wordt het aantal trainingen naar rato van het aantal dagen van de proratoperiode verhoogt met x aantal trainingen per proratodag omlaag afgerond naar een heel cijfer.
– Geen enkele incasso/ betaling van lidmaatschapsgelden mag zijn gemist.
– Het “tevredenheidsgarantie formulier” dient volledig en uiterlijk 3 werkdagen voor het einde van de 3de kalendermaand ingediend te zijn. Je krijgt bij het invullen direct een ontvangstbevestiging toegestuurd. Bewaar deze goed, dit is je bewijs mocht je onverhoopt bewijs nodig hebben. Ontvang je hem niet direct (check eerst je spam/ ongewenste mail op zowel via je telefoon als via een pc of laptop) neem dan binnen 24 uur per mail of whatsapp contact op met Lisa van onze klantenservice. Nogmaals, zonder de ontvangstbevestiging is je aanvraag NIET geldig/ ontvangen.
Artikel 12: Herinneringsprocedure, kosten en incassobureau
- Procedure en kosten:
Wanneer een betaling niet wordt voldaan volgt per mail direct een eerste kosteloze herinnering (behalve bij stornering dan worden de kosten uit artikel 10 in rekening gebracht) welke je binnen 7 dagen dient te voldoen.
Wordt deze niet voldaan dan volgt een 2de automatische incasso, met 2,50 aan herinneringskosten en wordt de toegangspas (tag) geblokkeerd tot de factuur is voldaan.
Wordt deze ook niet voldaan dan ontvang je een 3de herinnering, welke binnen 5 dagen dient te worden voldaan, waarbij de herinneringskosten worden verhoogd tot 5,-.
Wordt deze ook niet voldaan dan ontvangt je een laatste aanmaning en kennisgeving, welke binnen 2 dagen dient te worden voldaan, waarbij de herinneringskosten worden verhoogd tot 10,-.
Wordt deze laatste herinnering ook niet voldaan dan wordt je volledige lidmaatschap voor de resterende maanden tot het einde van je contract (incl alle bijkomende kosten) ineens opeisbaar door het incassobureau. - De openstaande (totaal) factuur zal door het incassobureau eenmalig zonder incassokosten (maar met de eerdergenoemde herinnerings- en of storneringskosten) worden opgeëist. Deze kan ineens of middels een betalingsregeling (van minimaal de maandelijkse kosten van het lidmaatschap) worden voldaan aan het incassobureau. Alle gerechtelijke en buitengerechtelijke (incasso)kosten die GymBokx moet maken als gevolg van de niet-nakoming, komen geheel ter uwer laste. De vergoeding van buitengerechtelijke kosten wordt gefixeerd op 15% van de verschuldigde hoofdsom (met een minimum van € 40,00 per vordering). Daarnaast zal vanaf de datum van verschuldigdheid wettelijke rente in rekening worden gebracht over de hoofdsom.
- Vanaf dit moment zullen alle vormen van communicatie over de betalingen via het incassobureau lopen. Onze klantenservice of financiële administratie kan hierna niets meer met je afspreken.
De toegang tot GymBokx zal worden geweigerd middels een blokkade op de tag of clubpas wanneer bovenstaande van toepassing is. Pas nadat de betaling van de volledige factuur of de eerste betaling van de betalingsregeling met het incassobureau is voldaan zal de blokkade worden opgeheven en krijg je weer toegang tot het sporten bij GymBokx.
Artikel 13: Kledingvoorschriften & handdoekgebruik
- In de sportruimtes dient te allen tijde correcte sportkleding te worden gedragen. Daarnaast is het verplicht schone sportschoenen te dragen en een handdoek te gebruiken.
Artikel 14: Orde/instructievoorschriften
- Het is niet toegestaan drugs, dan wel in zijn algemeenheid stimulerende middelen te gebruiken en/of te verhandelen. Gebruik/verhandeling van dergelijke middelen zal bij constatering leiden tot onmiddellijke ontbinding van het lidmaatschap, zonder dat enig recht ontstaat op restitutie van betaalde contributie.
- Leden dienen zich te houden aan de door GymBokx (dan wel haar medewerkers) gegeven instructies en vastgestelde reglementen ten aanzien van onder andere kleding, noodzakelijke orde en discipline (gepaste kleding naar oordeel van GymBokx, en ook het uiten van luidruchtig gedrag en/of onbetamelijke taal, zulks naar het oordeel van GymBokx, dan wel de bij haar in dienst zijnde medewerkers). Bij overtreding is GymBokx gerechtigd om leden de toegang tot de club te ontzeggen en het lidmaatschap per direct te ontbinden, zonder dat enig recht op restitutie van betaalde contributie ontstaat.
Artikel 15: Veiligheid en aansprakelijkheid
- Het gebruik van de faciliteiten binnen GymBokx geschiedt op eigen risico. GymBokx is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van ongevallen, diefstal, brand of enige andere schadeveroorzakende gebeurtenissen, tenzij GymBokx hierbij opzet of grove schuld te verwijten is.
- Het bewust of onbewust beschadigen van materiaal dat eigendom is van GymBokx zal geheel worden verhaald op de betreffende klant. Vanaf dat moment is de klant verantwoordelijk voor het schadeloosstellen van GymBokx, middels het betalen van een nieuwprijs voor het beschadigde object of middels tussenkomst van zijn of haar verzekeringsmaatschappij.
Artikel 16: Conformering overeenkomst
- Ieder lid verklaart door ondertekening (middels versturing van een GymBokx inschrijfformulier, IDEAL-aanbetaling of machtiging tot automatische incasso) van de lidmaatschapsovereenkomst de door GymBokx opgestelde algemene voorwaarden en in de club gestelde huisregels na te leven. GymBokx is te allen tijde gerechtigd om eenieder die zich niet houdt aan de voorwaarden/regels de toegang voor een door GymBokx te bepalen duur te ontzeggen, zonder dat enig recht op restitutie van al betaalde contributie ontstaat.
Artikel 17: Gebruik lockers
- GymBokx heeft een geselecteerd aantal kluisjes beschikbaar gesteld voor alle leden van GymBokx. Deze kluisjes mogen gratis gebruikt worden. Elk lid dient hiervoor een eigen hangslotje mee te nemen om het kluisje af te sluiten. Hangslotjes mogen een dikte hebben van 4-6mm.
- Elk lid dient direct na het sporten, bij het verlaten van het GymBokx pand, het slotje mee te nemen en het kluisje leeg achter te laten. Aan het eind van elke dag zal het personeel van GymBokx hierop controleren. Achtergelaten spullen zullen bij de gevonden voorwerpen worden geplaatst. Hangslotjes van afgesloten kluisjes zullen worden verwijderd en vernietigd zonder enige vorm van restitutie.
Artikel 18: Fraude
- Alle zaken omtrent fraude zullen beboet worden zoals bij artikel 18.2 vermeld staat. O.a. zaken als niet eigenlijk gebruik van pasjes, overdragen van lidmaatschappen, het invullen en/of veranderen van onjuiste persoonsgegevens en andere frauderende zaken.
- Bij overtreding van het in 18.1 bepaalde verbeurt GymBokx aan de klant een dadelijk en ineens zonder sommatie of ingebrekestelling opeisbare boete van €605,35 (“Premium Jaar Ineens” lidmaatschap incl eenmalige kosten) voor elke overtreding, zonder dat GymBokx gehouden zal zijn schade te bewijzen en onverminderd het recht van GymBokx om een schadevergoeding te vorderen boven op de boete voor de fraude en per automatische incasso te innen van het rekeningnummer van het frauderende lid.
Wanneer een tag of clubpas wordt gestolen en/ of gebruikt door derden zal de bewijslast, incl aangifte bij de politie, hiervan liggen bij de klant die eigenaar is van de tag of clubpas.
Artikel 19: Fotografie en film
- Bij het afsluiten van een lidmaatschap bij GymBokx stemt u in gefilmd en gefotografeerd te mogen worden binnen GymBokx of tijdens evenementen hiervan. Daarnaast stemt u ermee in dat dit foto- en filmmateriaal kan worden gebruikt op social media en/ of voor marketing doeleinde. Wanneer u wenst niet gefilmd of gefotografeerd te worden, dient u dit zelf aan te geven bij de filmende coach dan wel derde partij. U zal dan buiten beeld gehouden worden, of onherkenbaar gemaakt worden.
Artikel 20: Overige bepalingen
- Alle gevallen en/of situaties waarin bovenstaande algemene voorwaarden niet voorzien, worden uitsluitend door het management en de eigenaar van GymBokx beoordeeld. Alle geschillen die tussen GymBokx en leden ontstaan zullen worden beslecht door een nader te bepalen geschillencommissie en/ of bevoegde rechter.
- Op het lidmaatschap is Nederlands recht van toepassing.
Artikel 21: Wijzigingsbeding
- Wij zijn gerechtigd de algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Kleine wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen altijd worden doorgevoerd. Grote inhoudelijke wijzigingen zullen wij kenbaar maken.
Copyright © GymBokx
Versie 1 januari 2025
Alle rechten voorbehouden
Kvk: 92774024 btw: NL004976953B
General terms and conditions (English)
* No rights can be derived from the English translation. This version has been translated from the Dutch version only as a service. The Dutch general terms and conditions apply.
By accepting the general terms and conditions, you explicitly declare that you have taken note of the general terms and conditions, house rules and payment agreements of GymBokx and that you will adhere to them. The membership will only end if the agreed contract period is terminated as described in our general terms and conditions. The membership will therefore not end automatically, regardless of whether or not you train!
Article 1: Membership
- Commencement:
1.1.1 Each membership starts on the day of registration. The chosen contract period starts on the 1st of the month. If you become a member during the current month, a broken monthly amount will be charged pro rata, after which the first term of the membership (month or year) will start on the first of the following month.
1.1.2 Each membership is required to be purchased for a minimum duration of one full calendar month (plus any pro-rata period)
2. Duration and price:
Basic
Basic Year in one go: 12 months (+ pro-rata period) at 26.95 per month
Basic Year per month: 12 months (+ pro-rata period) at 28.95 per month
Basic Month: 1 month (+ pro-rata period) at 39.95 per month
Basic Scholier en Student Year per month:12 months (+ pro-rata period) at 22.50 per month
Basic 65+: Year per month (12 months + pro-rata period) at 22.50 per month
Premium
Premium year in one go: 12 months (+ pro-rata period) at 47.95 per month
Premium year per month: 12 months (+ pro-rata period) at 49.95 per month
Premium Month: 1 month (+ pro-rato period) at 59.95 per month
Premium School/Student Year per month: 12 months (+ pro-rato period) at 37.50 per month
Premium 65+ Premium Year per month: 12 months (+ pro-rato period) at 37.50 per month
Kidsfit at 31.50 per month
Personal Training
Single lesson: 1 hour: 62.50 (valid for 1 week)
10-ride card: 10x 1 hour: 605,- (valid for 6 months)
Personal training 1x per week: 12 weeks: 250,- per 4 weeks
Personal training 2x per week: 12 weeks: 435,- per 4 weeks
Personal training 3x per week: 12 weeks: 620,- per 4 weeks
All memberships and associated payment obligation will continue at all times for the entire closed period, whereby the end date will be postponed proportionally to the duration of any pauses.
- Access
You can enter once a day with the tag. If you want to train more often per day, this can be arranged in advance with customer service.
Article 2: Reflection period/revocation
- During the reflection period of 14 days after (digital) registration, you have the option to revoke the agreement free of charge.
- The aforementioned right of revocation ends at the moment that you use the facilities of GymBokx or access GymBokx within the 14 days of the right of revocation
- The aforementioned right of withdrawal does not apply to (digital) registration at the GymBokx location.
Article 3: Extending/upgrading membership
- All memberships are automatically tacitly extended per indicated period after the first full agreed period.
Basic:
Basic Year at once: 28.95 per month (after 12 months)
Basic Year per month: 28.95 per month (after 12 months)
Basic Month: 39.95 per month (after 1 month)
Basic Scholier/Student year per month: 28.95 per month (after 12 months)
Basic 65+ years per month: 22.50 per month (after 12 months)
Premium:
Premium Year at once: 49.95 per month (after 12 months)
Premium Year per month: 49.95 per month (after 12 months)
Premium Month: 59.95 per month (after 1 month)
Premium Scholier/Student year per month: 49.95 per month (after 12 months)
Premium 65+ years per month: 37.50 per month (after 12 months)
Personal Training:
Personal training 1x per week: €250 per 4 weeks (after 12 weeks)
Personal training 2x per week: €435 per 4 weeks (after 12 weeks)
Personal training 3x per week: €620 per 4 weeks (after 12 weeks)
*Scholier/Student memberships are extended monthly after 1 year (12 months) with the price of a regular year per month membership (Basic €28.95 and Premium €49.95 respectively). If you are still a student at that time, you must complete a renewal form in order to be able to use the discount price again.
- If you renew with a new membership via the renewal form, you will enter into a new membership with the associated chosen membership period and payment obligations. This will cancel any monthly cancellation of your old membership. 3. When renewing by submitting a renewal form, your new membership will start on the first of the following calendar month.
Article 4: Upgrading membership.
- It is possible to upgrade your Basic membership to a Premium or Personal training membership, within the chosen contract period. You then enter into a new term of 1 year or 12 weeks for personal training (see article 4.5). It is not possible to downgrade your membership from a Premium membership to a Basic membership in the meantime.
- To upgrade your Basic membership, you must complete the renewal form that can be found in the link, in the GymBokx app or via the FAQ on the website. If it is not converted in writing in time, the membership will be automatically extended without notice (see article 3.1). During this period, the obligation to pay the due contributions to GymBokx remains, even if the facilities are possibly not used.
- Upgrading is possible on the first of the following calendar month.
- It is not possible to downgrade your membership from a Premium membership to a Basic membership in the meantime. It is possible to downgrade at the end of the entire contract period.
- When upgrading to Personal Training, your current membership will be paused during the period of personal training at GymBokx. The initial term of the paused membership remains the same and the end date will therefore be moved proportionally to the duration of the personal training at GymBokx.
- You can only upgrade with a membership period that is longer than the remaining membership period of your old membership.
Article 5: Cancellation of membership
- You can cancel via the cancellation form that you can find in the FAQ on the website gymbokx.nl. After correctly completing and sending the form, you will always receive a confirmation email immediately. Without this confirmation, your cancellation is not valid. If you have not received confirmation, it is up to you to contact GymBokx customer service via WhatsApp or email. Until then, you remain liable for payment.
- Your cancellation must be submitted correctly in writing via the cancellation form at least 14 days before the end of the current contract (including receipt of the confirmation email). If you do this on or within 14 days of the end of your contract, your membership will continue for 1 full calendar month and the obligation to pay the due contributions to GymBokx remains, even if the facilities are not used.
- Interim cancellation is not possible. The full number of months incl. pro-rato period must be paid at all times.
- Moving leniency: if you move more than 10 km away from GymBokx, you can claim the moving leniency. In this case, you must submit proof of registration at the new location to GymBokx. Your current membership will be converted retroactively to a monthly cancellable membership. The difference in price of the previous period will be invoiced to you. After payment of this, your membership will be terminated as of the new end date. This end date cannot be in the past and will be communicated to you by customer service after submitting the required proof. If the invoice has not been paid before the new end date, the leniency arrangement will expire and you must submit a new application and a new invoice will follow based on the new, changed, end date.
Article 6: Pausing membership
- Memberships can be paused a maximum of once per contract year, with a maximum of 3 consecutive months, upon presentation of a medical certificate. You can request this pause via the website https://gymbokx.nl/pauzeren/ where you can also submit your scanned medical certificate.
- In case of pregnancy, you can pause for a maximum of 9 consecutive months.
- Pausing a membership retroactively or retroactively is not permitted. The request for the pause must be made before the pause period. Granted pauses take effect immediately or on the requested date in the future.
Article 7: Membership is strictly personal
- The membership only applies to the stated activities and the stated duration and price. Unless expressly stated otherwise, the membership is strictly personal, non-transferable and can only be used by and for the purchaser of the membership and the tag or club card.
- In addition to article 7.1, passing on a club card, and thus a membership, to another person is strictly prohibited. If you violate this rule, you are guilty of committing fraud. See article 18.
- In addition to article 7.1, reselling a membership to another person is prohibited. By violating this rule, you are guilty of committing fraud. See article 18.
- Going through the GymBokx gate together with 1 tag or club pass is strictly prohibited. By violating this rule, you are guilty of committing fraud. See article 18.
- Entering GymBokx illegally or allowing someone to enter GymBokx is considered burglary or assisting in burglary, which will be reported to the authorities.
Article 8: Agreements
- Appointments made with GymBokx must be cancelled at least 24 hours before the start. If not kept or cancelled in time, the credit for this appointment will expire.
- If a new appointment is desired, the customer must purchase a new credit.
- Personal Training appointments that have been cancelled in time, as stated in article 8.1, can only be made up within the term contractually agreed.
Article 9: Opening hours & rates
- GymBokx is entitled to change the opening hours, class schedules and rates at all times. During official holidays, for example, GymBokx reserves the right to close the club, without this leading to a reduction in the contribution or any refund thereof.
- Rate changes will be implemented for new and current memberships.
- Once a year, from 1 January, we may increase our rates by a maximum of 5% (plus the CBS price index figure for family consumption) per year from the last rate increase. If we make use of this, this does not entitle us to terminate the agreement, unless the rate increase occurs within three months after the conclusion of the agreement or is higher than 5% (plus the CBS price index figure for household consumption) per year from the last rate increase. Rate adjustments due to government measures such as VAT increase, without excluding other government measures, can be implemented immediately regardless of the amount and do not entitle us to termination.
- The goodwill arrangement in the event of an increase within 3 months is to divide the new amount per month by the remaining outstanding amount of the initial membership, which leaves a shorter membership period and you do not pay more than the total amount of your entire membership that was initially agreed.
- If no written objection is made within 4 weeks after the announcement of theincrease, you agree to the price increase and the right to goodwill or interim termination lapses.
Article 10: Payment
- By agreeing to our general terms and conditions, you give permission to the GymBokx branch where you register to continuously debit direct debit orders from your account in accordance with the order from GymBokx. If you do not agree with this debit, you can have it reversed. To do this, contact your bank immediately within eight weeks of the debit. Ask your bank for the conditions. Please note: in the event of an unjustified reversal, we charge extra costs per reversal. Reversal of direct debit €5 and reversal of the direct debit on a credit card €10. We therefore always advise you to contact our customer service first before you reverse.
- GymBokx collects the amount due 1-7 days before the start of the new period.
- The first payment for your membership is made, for the one-off costs and pro-rata term of your membership, immediately upon registration or at the latest before your first visit by means of payment via iDEAL, Credit Card or direct debit.
- All memberships will be paid after the first term (article 10.1) in the manner chosen by you, by direct debit. For this reason, you are obliged to provide your IBAN for the monthly direct debit after this first term and therefore you are obliged to ensure that there is sufficient balance on your bank account from which GymBokx is authorised to collect.
- The due contributions will be automatically collected per month, per 4 weeks (only for personal training) or per year (in one go or per month).
Article 11: Satisfaction guarantee
- Satisfaction guarantee only applies when the following conditions are met:
– Only applicable to Basic Year pay per month and Premium Year pay per month
– minimum 24 training sessions of at least 30 minutes in 3 calendar months by the member who wants to claim the guarantee.
– When the guarantee is used, the monthly discount per month that you receive with a year membership with monthly payment expires. As a result, you are liable to pay for 3(months) x (difference between “month” and “year per month”) + the difference in price of the prorata period.
– The payment for this must be paid no later than 00:00 on the last day of the 3 months via the payment link sent by us after receipt of the submitted “satisfaction guarantee form”.
– In the case of a prorata period, the number of training sessions is increased in proportion to the number of days in the prorata period by x number of training sessions per prorata day rounded down to a whole number.
– No collection/payment of membership fees may have been missed.
– The “satisfaction guarantee form” must be submitted in full and no later than 3 working days before the end of the 3rd calendar month. You will receive a confirmation of receipt immediately upon completion. Keep this safe, this is your proof should you unexpectedly need proof. If you do not receive it immediately (first check your spam/junk mail on both your telephone and via a PC or laptop), please contact Lisa from our customer service within 24 hours by email or WhatsApp. Again, without the confirmation of receipt your application is NOT valid/received.
Article 12: Reminder procedure, costs and collection agency
- Procedure and costs:
If a payment is not made, a first free reminder will be sent by email immediately (except in the case of a reversal, in which case the costs from article 10 will be charged) which you must pay within 7 days.
If this is not paid, a 2nd automatic collection will follow, with 2.50 in reminder costs and the access pass (tag) will be blocked until the invoice has been paid.
If this is not paid either, you will receive a 3rd reminder, which must be paid within 5 days, whereby the reminder costs will be increased to 5,-.
If this is not paid either, you will receive a final reminder and notification, which must be paid within 2 days, whereby the reminder costs will be increased to 10,-.
If this last reminder is not paid either, your full membership for the remaining months until the end of your contract (including all additional costs) will become immediately due and payable by the collection agency.
- The outstanding (total) invoice will be claimed once by the collection agency without collection costs (but with the aforementioned reminder and/or reversal costs). This can be paid to the collection agency in one go or by means of a payment arrangement (of at least the monthly costs of the membership). All judicial and extrajudicial (collection) costs that GymBokx must make as a result of the non-compliance will be entirely at your expense. The compensation for extrajudicial costs is fixed at 15% of the principal amount due (with a minimum of € 40.00 per claim). In addition, statutory interest will be charged on the principal amount from the date of due.
- From this moment on, all forms of communication about the payments will go through the collection agency. Our customer service or financial administration can no longer make any agreements with you after this.
Access to GymBokx will be denied by means of a block on the tag or club card if the above applies. Only after payment of the entire invoice or the first payment of the payment arrangement with the collection agency has been made will the block be lifted and you will again have access to exercising at GymBokx.
Article 13: Clothing regulations & towel use
- In the sports areas, correct sports clothing must be worn at all times. In addition, it is mandatory to wear clean sports shoes and use a towel.
Article 14: Order/instruction regulations
- It is not permitted to use and/or trade drugs or stimulants in general. Use/trading of such substances will lead to immediate termination of membership upon detection, without any right to reimbursement of paid contributions.
- Members must adhere to the instructions and regulations given by GymBokx (or its employees) with regard to, among other things, clothing, necessary order and discipline (appropriate clothing in the opinion of GymBokx, and also the expression of noisy behaviour and/or inappropriate language, such in the opinion of GymBokx, or its employees). In the event of violation, GymBokx is entitled to deny members access to the club and to terminate membership immediately, without any right to reimbursement of paid contributions.
Article 15: Safety and liability
- The use of the facilities within GymBokx is at your own risk. GymBokx is not liable for damage resulting from accidents, theft, fire or any other damage-causing events, unless GymBokx can be blamed for intent or gross negligence.
- The deliberate or unconscious damage to material that is the property of GymBokx will be recovered in full from the customer in question. From that moment on, the customer is responsible for compensating GymBokx, by paying a replacement price for the damaged object or by intermediary of his or her insurance company.
Article 16: Compliance with the agreement
- By signing (by sending a GymBokx registration form, IDEAL deposit or authorization for direct debit) the membership agreement, each member declares to comply with the general terms and conditions drawn up by GymBokx and the house rules set in the club. GymBokx is at all times entitled to deny access to anyone who does not comply with the terms/rules for a period to be determined by GymBokx, without any right to reimbursement of contributions already paid.
Article 17: Use of lockers
- GymBokx has made a selected number of lockers available to all GymBokx members. These lockers may be used free of charge. Each member must bring their own padlock to lock the locker. Padlocks may have a thickness of 4-6mm.
- Each member must take the lock with them immediately after exercising, when leaving the GymBokx building, and leave the locker empty. GymBokx staff will check this at the end of each day. Any items left behind will be placed with the lost and found. Padlocks from locked lockers will be removed and destroyed without any form of reimbursement.
Article 18: Fraud
- All matters concerning fraud will be fined as stated in article 18.2. Among other things: matters such as improper use of cards, transferring memberships, filling in and/or changing incorrect personal data and other fraudulent matters.
- In the event of a violation of the provisions of 18.1, GymBokx will forfeit to the customer an immediately and immediately payable fine of €604.35 without notice of default or notice of default (“Premium Year in One Go” membership incl. one-off costs) for each violation, without GymBokx being obliged to prove damages and without prejudice to GymBokx’s right to a to claim damages on top of the fine for the fraud and to collect them by direct debit from the account number of the fraudulent member.
When a tag or club card is stolen and/or used by third parties, the burden of proof, including reporting to the police, will lie with the customer who owns the tag or club card.
Article 19: Photography and film
- When taking out a membership with GymBokx, you agree to be filmed and photographed within GymBokx or during its events. In addition, you agree that this photo and film material can be used on social media and/or for marketing purposes. If you do not wish to be filmed or photographed, you must indicate this yourself to the filming coach or third party. You will then be kept out of the picture or made unrecognizable.
Article 20: Other provisions
- All cases and/or situations not provided for in the above general terms and conditions will be assessed exclusively by the management and the owner of GymBokx. All disputes that arise between GymBokx and members will be settled by a disputes committee and/or competent court to be determined.
- Dutch law applies to membership.
Article 21: Amendment clause
- We are entitled to change or supplement the general terms and conditions. Minor changes of minor importance can always be implemented. We will announce major substantive changes.
Copyright © GymBokx
Version 1 January 2025
All rights reserved
Kvk: 92774024
Btw: NL004976953B59